فعالیت غیر قانونی فیک نیوزها، مانع توسعه و تهدیدی برای امنیت کشور است

اعضای شورای پیشگیری از جرائم رسانه ای و فضای مجازی استان کرمانشاه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار پایان جولان فیک نیوزها شدند.

طنین وقایع – اعضای شورای پیشگیری از جرائم رسانه ای و فضای مجازی استان کرمانشاه صبح امروز در نخستین نشست هماهنگی با مدیران استانی، با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه دیدار و خواستار پایان جولان فیک نیوز ها شدند.

به گزارش خبرنگار طنین وقایع و به نقل از روابط عمومی این شورا، در ابتدای این نشست،  زهرا الوندی پیشکسوت رسانه ای و سر دبیر نشریه ابوذر به عنوان عضو شورای پیشگیری از جرائم رسانه ای و فضای مجازی استان، گزارش کوتاهی از روند شکل گیری این شورا و اهداف آن ارائه کرد.

همچنین بهمن سلطانیان، غلامحسین نوروززاده، فردین کبودی، جعفر جعفری و الهه فرهادی دیگر اعضای شورای پیشگیری از جرائم رسانه ای و فضای مجازی استان کرمانشاه، فعالیت غیر قانونی فیک نیوز های استان و حمایت و همکاری برخی از مدیران استان از آن ها را یکی از بزرگ ترین مشکلات و موانع توسعه فعالیت‌ رسانه‌های قانونی و شناسنامه دار دانستند و با توجه به اینکه فیک نیوزها می توانند تهدیدی برای انقلاب اسلامی و امنیت کشور باشند، خواستار هشدار و برخورد جدی  اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با این فعالان متخلف و غیر قانونی شدند.

در ادامه، پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری این شورا با حمایت دادگستری استان به ویژه دکتر نیکزاد عباسی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، این حرکت را آغاز راهی جدی برای مقابله با فیک نیوز های استان دانست و گفت: این اداره‌کل قطعاً پشتیبان شما پیشکسوتان و فعالان رسانه‌ای برای اجرای قانون در این راستا خواهد بود.

وی افزود: امید است دغدغه‌های اصلی و به حق شما، بستر آرامش  فضای رسانه‌ای و مجازی استان را فراهم آورد.

جلالی گفت: این شورا مورد حمایت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود و نکات و موارد مطرح شده پی گیری می شود.

شایان ذکر است؛ خانم پروا بهرامی مسئول جدید روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست حضور داشت.