حجت الاسلام والمسلمین فرهادی:

پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع) است

امام زمان(عج)، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند؛ و بر این اساس شایسته است تا آن زمان همه مردم عالم امام حسین(ع) را شناخته باشند.

طنین وقایع/کرمانشاه – به مناسبت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت ابا عبدا… الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، هر ساله مراسم باشکوهی با حضور جمعیت عظیم مسلمانان در قالب “پیاده روی اربعین” برگزار می گردد. برگزاری این مراسم در واقع لبیک گفتن به ندای “هل من ناصر ینصرنی” امام حسین(ع) در اوج مظلومیت و تنهایی است که ارکان ظلم و طغیان در جهان به سرکردگی آمریکای جهانخوار، انگلیس، رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانان جنایتکارشان را درهم می شکند.

در این مسیر، پایگاه خبری طنین وقایع در قالب یک گفت و گوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین رسول فرهادی به منظور روشنگری برخی زوایای نهضت عاشورای حسینی(ع) پرداخته است که با هم پی می گیریم.

اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا

نماینده طلاب و فضلای شهرستان کنگاور، صحنه، هرسین، در گفت و گو با خبرنگار طنین وقایع با اشاره به اینکه امام زمان(عج)، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند؛ گفت:بر این اساس شایسته است تا آن زمان همه مردم عالم امام حسین(ع) را شناخته باشند.

حجت الاسلام فرهادی، پیاده‌ روی اربعین را بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع) به عالم دانست و خاطر نشان کرد: حدود هزار و چهارصد سال است که همه ی قدرت های کفر و نفاق و همه ی باطل در هر عصر و زمانی مخالف این حرکت عظیم بوده اند به طوری که متوکل عباسی ۱۷ بار قبر امام حسین علیه السلام را خراب کرد و آنجا را به آب بست و علی رغم اینکه در زمان رضا شاه نیز کسی برای زیارت بارگاه حضرت اباعبدا… الحسین(ع) حق رفتن به کربلا را نداشت؛ نور حسینی روز به روز پر فروغ تر می شد.

وی با تأکید بر استمرار و رونق بخشیدن مضاعف به اجتماع عظیم اربعین افزود: مشرکین و دشمنان اسلام اهمیت این موضوع را خوب درک کرده اند و می دانند راز و رمز این حرکت معنوی، حساس و بسیار تأثیر گذار است.

نماینده طلاب و فضلای هرسین، صحنه و کنگاور، حضور پرشور طلاب جوان، روحانیون، عالمان بزرگ و استادان برجسته، حتی مراجع تقلید حوزه علمیه نجف در مراسم پیاده روی اربعین را موجب عظمت و شکوه این مراسم بزرگ توصیف و اظهار کرد: امام حسین(ع) زمانی که همه ی یاران و خانواده و جان خود را برای احیای حق و مبارزه با ظلم فدا کرد یک هدف عظیم و بزرگ داشت که متأسفانه مردم آن زمان به دلیل دنیا طلبی و ترس از حکومت بنی امیه و یزید بن معاویه، قادر به درک آن نبودند.

وی تصریح کرد: این ایثارگیری و جانفشانی درس ها و عبرت هایی است که هر انسانی از آن استفاده می‌کند تا بداند ظلم بر روی زمین دوام ندارد و امام حسین (ع) و فرزندان و نوادگانش آن را به ما آموختند.