نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران:

کارنامه درخشان دبیرستان هوشمند کرمانشاه، باعث افتخار استان است

طنین وقایع- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در مدرسه غیردولتی هوشمند با مؤسس این مدرسه دیدار و از نزدیک در جریان طرح توسعه این فضای آموزشی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طنین وقایع، فضل‌الله رنجبر، امروز چهارشنبه ۲۵مهرماه ۱۴۰۳، با حضور در دبیرستان هوشمند_ بزرگ ترین مدرسه غیرانتفاعی غرب کشور_ از این فضای آموزشی بازدید و با مهدی رضایی؛ مؤسس و مدیر این  دبیرستان، در مورد طرح توسعه این مدرسه دیدار و گفت‌وگو نمود.

«فضل اله رنجبر» با بیان اینکه مدرسه هوشمند کرمانشاه با کارنامه خوب و درخشانی که داراست باعث افتخار استان است اظهارکرد: تمام این توفیقات حاصل تلاش، دلسوزی، تعهد و نگاه علمی نوین مؤسس و دست‌اندرکاران این مرکز علمی و تربیتی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توسعه مدرسه هوشمند گفت: با توجه به اینکه این طرح، طرحی مناسب و ارزشمند برای استان است، افق خوبی برای آن پیش‌بینی می‌کنیم و برای ادامه راه و تکمیل این پروژه در کنار عوامل آن خواهیم بود.

رنجبر  افزود: کشور زمانی ساخته می‌شود که بخش خصوصی فعالی داشته باشد و این بخش در پروژه‌های مختلف ورود و سرمایه‌گذاری کند که در این راستا دولت نیز باید بسترهای لازم را فراهم نماید.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم کشورمان را بسازیم باید نگاه ویژه‌ای به آموز‌ش‌و‌پرورش، مدرسه، معلمان و دانش‌آموزان داشته باشیم، لذا بنده با تمام توان در خدمت تعلیم و تربیت استان هستم و از این طرح حمایت می‌کنم.

رنجبر با بیان اینکه طرح توسعه مدرسه هوشمند طرحی فرهنگی، هنری، فناورانه و همراه با اشتغالزایی برای استان است تصریح کرد: طرح توسعه مدرسه هوشمند کار بزرگ و ارزشمندی است که قطعا نیازمند حمایت و مشارکت همه مسئولین است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تعلیم و تربیت در طول تاریخ بشر، بیش از هر فعالیت اجتماعی دیگر اهمیت داشته و فعالیت‏هایی که تحت عنوان آموزش و پرورش ارائه می‌شود، شرط لازم رشد و تکامل است، لذا از طریق آموزش صحیح می‌توان انسان‌هایی فرهیخته با زندگی بهتر تربیت نمود.

در ادامه این دیدار مؤسس دبیرستان غیردولتی هوشمند نیز ضمن خوش آمدگویی به نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: با توجه‌ به ساختار کلی مدرسه هوشمند و هدف اصلی این فضای آموزشی (رشد تمام ساعتی و همه جانبه دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها) طرح توسعه مدرسه می‌تواند در تداوم این امر بسیار مثمرثمر باشد.

مهدی رضایی خاطر نشان کرد: مدرسه غیردولتی هوشمند بر اساس سند تحول بنیادین به رشد تمام ساحتی دانش‌آموزان می‌پردازد تا در آینده دانش‌آموزانی که از این مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند دانش‌آموزانی مهارت محور باشند نه اینکه صرفاَ به یکسری محفوظات اکتفا کرده و نتوانند در عرصه‌های مختلف زندگی از آن استفاده کنند.

مدیر بزرگ ترین مدرسه هوشمند غرب کشور با اشاره به پوست‌اندازی جامعه و پیشرفت در تمام زمینه‌های زندگی گفت: با توجه به اینکه جامعه به سوی تکنولوژی، تجارت الکترونیک، سلامت از راه دور، دولت الکترونیک و… پیش می‌رود، سیستم آموزشی نیز نیازمند بروزرسانی و هم‌سو شدن با علوم جدید است که این بروزرسانی در مدرسه غیردولتی هوشمند آغاز شده و امیدواریم که با کمک مسئولین محترم استان بتوانیم در این مسیر بیش از گذشته موفق باشیم.

مؤسس و مدیر دبیرستان غیر انتفاعی «هوشمند» با بیان اینکه درحال حاضر این فضای آموزشی داری کارگاه، آزمایشگاه و فضای ورزشی است افزود: با اضافه کردن قسمت‌های مختلف تخصصی همچون آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و… قطعا می‌توانیم دانش‌آموزانی خلاق تر و با مهارت‌های تخصصی بیشتر تحویل اجتماع دهیم.

رضایی تصریح کرد: درحال حاضر چند تن از دانش‌آموزان این مدرسه در زمینه اختراعات برگرفته از طبیعت کار می‌کنند که چندین اختراع نیز ثبت و حائز رتبه‌های برتر شده‌اند که قطعا اگر فضایی بصورت اختصاصی برای آن‌ها درنظر گرفته شود، پیشرفت‌های بیشتری خواهند داشت.

وی بیان کرد: ایجاد فضای آموزشی جذاب در همه زمینه‌ها نه صرفاً علمی و بر اساس‌ محفوظات می‌تواند دانش‌آموزان را به یادگیری در سایر مهارت‌ها و رشد فردی و اجتماعی آن‌ها موثر باشد.

موسس دبیرستان غیردولتی هوشمند با اشاره به اینکه ما دانش‌آموزان را برای زندگی در هزاره سوم تقویت می‌کنیم افزود: در این فضای آموزشی تلاش داریم تا دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی و ورود به فضای کسب و کار بتوانند خود کارآفرینی کرده و درآمدزایی کنند.

رضایی اظهارداشت: دنیای پرشتاب امروز دنیای تکنولوژی است و در این راستا باید محتوای دروس نیز بروزرسانی شود و دروسی که نیازمند آینده دانش‌آموزان است در چارت درسی قرار گیرد بعنوان مثال بر همین اساس درس کارآفرینی به کتب درسی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ارائه شیوه‌های نوین آموزشی نیازمند زیرساخت‌های مناسب است افزود: بر همین اساس طرح توسعه مدرسه هوشمند را در دستورکار قراردادیم و در نزدیکی مدرسه فضایی به متراژ ۵ هزار متر تهیه و بزودی کلنگ احداث آن به زمین خواهد خورد.

رضایی هدف از اجرای این پروژه را تقویت تمام ساحتی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف عنوان کرد و گفت: فضایی که ساخته خواهد شد تمامی استانداردهای آموزشی در آن رعایت می‌شود.

مؤسس دبیرستان غیردولتی هوشمند با اشاره به تهیه زمین و تمامی تاییدیه های لازم از مراجع ذیصلاح تصریح کرد: با توجه به اهمیت و وسعت پروژه در تأمین اعتبار نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین هستیم‌.

رضایی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از این تعداد متقاضی تحصیل در مدرسه هوشمند هستند که با توجه به تعهدی که در زمینه تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان داریم و با توجه به فضای موجود نمی‌توانیم  دانش‌آموزان بیشتری را  پذیرش کنیم.

وی در ادامه به افتخارات دانش‌آموزان مدرسه هوشمند اشاره و اظهارداشت: تألیف ۴ عنوان کتاب توسط دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم، ثبت ۴۵ اختراع جهانی، کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف علمی، خوارزمی، فرهنگی و هنری …. تنها بخش کوچکی از موفقیت‌های دانش‌آموزان مدرسه هوشمند است.

رضایی کاهش‌ نرخ بیکاری، افزایش رشد اقتصادی و داشتن نیروی کار ماهر و باتجربه را حاصل سرمایه‌گذاری در مدارس عنوان کرد و افزود: مدرسه هوشمند تاکنون در پرورش دانش‌آموزان خلاق و کارآمد در تمام زمینه‌ها گام‌های بلندی برداشته که برای ادامه و توسعه این مسیر و افزایش رشد علمی دانش‌آموزان نیازمند حمایت مسئولین است.

مؤسس دبیرستان غیردولتی هوشمند افزود: اولین مرکز آموزشی تولید محتوای درسی غرب کشور با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان هوشمند کرمانشاه افتتاح شد.

رضایی تصریح کرد: ۲ هزار ساعت فیلم آموزشی در استودیو تولید محتوای مدرسه در دوران کرونا و پس از آن تولید و بصورت رایگان در اختیار تمام دانش‌آموزان کشور قرار دادیم و بنا داریم این استدیو را بروزرسانی کنیم و فضایی حرفه‌ای تر در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

مؤسس دبیرستان غیردولتی هوشمند در پایان اظهار کرد: هدف این فضای آموزشی علاوه بر تدریس دورس مدرسه‌ای، ارائه آموزش‌های دیگر همچون ایده پروری، خلاقیت پروری، نوآوری و اختراع، الکترونیک، رباتیک و… و در مجموع تربیت دانش‌آموزانی خلاق و کارآمد است