دکتر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه:

کاهش پرت گاز در کرمانشاه/۵۷ روستای استان در سال جاری از نعمت گاز برخوردار می شوند/ انفجار اخیر در شهرک ولیعصر اسلام آباد غرب ربطی به شرکت گاز نداشت

2 هزار و 404 روستای قابل گازرسانی در استان داریم که تا پایان سال جاری، 2 هزار و 303 روستا از نعمت گاز برخوردارخواهند شد.

طنین وقایع – مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۴۰۴ روستای قابل گازرسانی در استان داریم که تا پایان سال جاری، ۲ هزار و ۳۰۳ روستا از نعمت گاز برخوردارخواهند شد.

به گزارش طنین وقایع، دکتر سید ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه امروز پنج شنبه ۲۵ مردادماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۳۱ روستا و شهر ازگله گازدار شدند، گفت: ۲ هزار و ۴۰۴ روستای قابل گازرسانی در استان داریم که تا پایان سال جاری، ۲ هزار و ۳۰۳ روستا گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در رابطه با ۱۰۱ روستای باقی‌مانده، گفت: سرانه گازرسانی به این ۱۰۱ روستای باقی‌مانده که در مناطق صعب‌العبور هستند بیش از سرانه گازرسانی است، هزینه اقتصادی بالایی دارند، با این وجود در دولت جدید پیگیر هستیم در صورت صدور مجوز و تأمین بودجه، گازرسانی انجام خواهد شد.

وی سهمیه گازرسانی به روستای استان طی سال جاری را ۵۷ روستا اعلام کرد و افزود: ۳۴ روستا از این تعداد تا پایان شهریورماه گازدار می‌شوند.

حسینی با اشاره به وجود ۷۸ جایگاه سی.ان.جی، ۲۰ شهرک صنعتی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان، تصریح کرد: ۷۱۱ هزار و ۱۹۸ مشترک گاز در سطح استان داریم که ۴۴۱ هزار و ۸۸۹ خانوار شهری و ۱۳۲ هزار و ۴۲۸ خانوار روستایی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به ۴۰ پروژه گازرسانی در دست اجرا، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ واحد صنعتی تا شهریور ماه امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه سهم گاز در سبد انرژی استان را ۶۶ درصد عنوان کرد و افزود: ۶۶ درصد انرژی که در استان مصرف می‌شود از گاز تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، گفت: ۶۵ درصد گاز مصرفی در بخش صنایع و ۳۵ درصد نیز در بخش های خانگی و … بوده است.

حسینی با بیان اینکه سال قبل حدود یک‌ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی به این شرکت بوده، از جذب ۱۰۰ درصدی آن خبر داد و افزود: بودجه امسال هم در این حدود است که احداث ساختمان‌های گاز در سطح استان را در دست اقدام داریم.

وی هدر رفت گاز در سال ۱۴۰۱ را ۸ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان هدر رفت در سال ۱۴۰۲ به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره‌ به موضوع صادرات گاز اولویت را با نیاز داخلی و تأمین گاز مشترکین عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید به تعهدات بین‌المللی هم پایبند بود.

وی با اشاره به پایداری گاز در استان کرمانشاه، اظهار کرد: هیچگونه کمبودی در زمینه گاز مورد نیاز استان نداریم و تأمین گاز برای تمامی صنایع و نیروگاه‌های استان در فصول سرد سال فراهم است، اما چون افت فشار گاز در شمال کشور را داریم دستور دیسپاچینگ مبنی بر محدودکردن گاز برای صنایع اعمال می‌شود.

حسینی با بیان اینکه هیچ‌ گونه قطعی گاز غیرقابل پیش‌بینی شده در استان نداشته‌ایم، تصریح کرد: در اوج پیک مصرف در ماه های سرد سال، برای تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ ها روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز مورد نیاز است.

وی شعار شرکت گاز را در راستای «ارتقای بهره‌وری» عنوان کرد و افزود: با استفاده بهینه از منابع اعم از دارایی‌های فیزیکی، دارایی‌های انسانی و دارایی‌های معنوی به دنبال ارتقای بهره‌وری در استان هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره‌ به مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی، اتلاف انرژی زیادی دارد و قرار شده به سیکل بسته تبدیل و از برق خورشیدی استفاده کنند، و متولی تأمین انرژی وزارت نفت است که بخشی از آن با گاز و بخشی هم از سوخت مایع تأمین می‌شود.

وی ۷۴ درصد مشترکان خانگی استان را خوش مصرف و ۴ درصد را بد مصرف عنوان کرد و گفت: بهینه‌سازی موتورخانه‌ها را به صورت رایگان در دست اجرا داریم.

حسینی در ادامه با اشاره‌ به انفجار ۲۱ مردادماه در شهرستان اسلام‌ آباد غرب که بر اثر این حادثه در یکی از منازل مسکونی محله ولیعصر(عج) این شهر، چهار نفر جان باختند و هشت نفر دیگر مصدوم شدند، گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم انفجار ۲۱ مردادماه در یکی از منازل مسکونی اسلام آباد غرب از نشت گاز نبود و ربطی به گاز ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه این قاطعیت را با دلایلی کارشناسی برای خبرنگاران تشریح کرد و گفت: سه گروه بازرسی از منطقه نشت‌یابی کردند و نشتی در منطقه وجود نداشت.

وی ادامه داد: انفجار گاز اولاً؛ با آتش و سوختگی همراه است درحالی‌که هیچ یک از مصدومان دچار سوختگی نشده، دوما انفجار گاز به این شدت نیست این حجم تخریب ناشی از گاز نیست.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم، از اهالی رسانه فعال در حوزه شرکت گاز تجلیل شد.

فیلم مصاحبه دکتر حسینی را در لینک زیر مشاهده کنید.
https://aparat.com/v/dkjif80