وحید امیری، فعال رسانه ای

آیا هدف ترور به بن‌‏بست رساندن دولت جدید ایران است؟

طنین وقایع – آیا هدف اسرائیل از ترور شهید اسماعیل هنیه به بن‌‏بست رساندن دولت جدید ایران اسلامی در مسائل سیاست خارجی است؟. به گزارش طنین وقایع، وحید امیری فعالی رسانه‌ای در یادداشتی نوشت؛ آیا هدف اسرائیل از ترور شهید اسماعیل هنیه به بن‌‏بست رساندن دولت جدید ایران اسلامی در مسائل سیاست خارجی است؟ابتداً باید […]

طنین وقایع – آیا هدف اسرائیل از ترور شهید اسماعیل هنیه به بن‌‏بست رساندن دولت جدید ایران اسلامی در مسائل سیاست خارجی است؟.

به گزارش طنین وقایع، وحید امیری فعالی رسانه‌ای در یادداشتی نوشت؛ آیا هدف اسرائیل از ترور شهید اسماعیل هنیه به بن‌‏بست رساندن دولت جدید ایران اسلامی در مسائل سیاست خارجی است؟ابتداً باید گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی خصوصاً شهدای عزیز محور مقاومت و شهید معزز اسلام حاج قاسم سلیمانی که هر چه داریم از فداکاری‌‏ها و رشادت‌‏های این عزیزان است؛ برای خود این بیت «سید محمدمهدی ‌شفیعی» را زمزمه می‌کنم: هر که را صبح شهادت نیست، شام مرگ هست// بی‏‌شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌‏کندمراسم تحلیف چهاردهمین رئیس جمهور ایران اسلامی در روز سه‌شنبه ۸‌ام مرداد‌ماه با حضور هیأت بلند پایه خارجی و شخصیت‌های ملی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. اکثر تحلیل‌گران بر این نظرند که بیانیه رئیس جمهور مقتدرانه، عزتمندانه و قوی بوده و گفتمان وفاق ملی در حال تبدیل شدن به ایده مرکزی دولت چهاردهم است. در خلال سخنرانی پزشکیان، نمایندگان مجلس دو مرتبه به صورت گاهاً ایستاده ایشان را تشویق می‌‏کردند، این تشجیع‏‌ها در میان نمایندگان اصولگرا نیز وجود داشت. توجه ایشان به عزت، کرامت و حرمت انسان‌ها به ویژه نسل جوان کشور قابل ستایش بود و در جایی نیز اشاره داشتند که در این مسیر همه برنده هستند و هیچ بازنده‌‏ای وجود ندارد و به آینده امیدوارم. ایشان در جای دیگر بیان کردند که من به پشتوانه مردم با حمایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با ایجاد اجماع میان همه ارکان و جناح‌های سیاسی کشور قاطعانه و شرافتمندانه از عزت و منافع ایران و حقوق ملت در صحنه بین‌‏الملل پاسداری خواهم کرد و در سیاست خارجی تأکید بر بهبود و تحکیم روابط با کشورهای همسایه است.
همانگونه که اکثر رجال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، خصوصاً قشر اندیشمند جامعه و مردم از این بیانیه ثمین امیدوار و با نشاط شدند، آن سوی مرزها دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با خلق چنین اتفاقی که مشتمل بر پیشرفت، همدلی و تعامل با جهان است، آشفته و نگران بودند.رهبر اندیشمند و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌‏ای (مدظله العالی) برنامه‌های دشمنان را برای شکست انقلاب در هفت محور ذیل بیان فرموده و تأکید داشته‌‏اند: «ما دشمنانی داریم و آن‌ها این حرکت به جلو را برای ملت ما نمی‌پسندند. جلودار این دشمنان هم رژیم ایالات متحده‌ی آمریکاست».
۱- ایجاد تفرقه قومی و ترویج جدایی‌طلبی در بین اقوام۲- حمله نظامی ناجوانمردانه ۸ ساله به کشور۳- تحریم و محاصره اقتصادی۴- تهاجم فرهنگی و هجمه به باورها و اعتقادات مردم۵- جلوگیری از پیشرفت علمی، صنعتی کشور۶- برنامه‌‏ریزی برای براندازی نظام اسلامی۷- نفوذ برای تغییر محاسبات مسئولان و باورهای مردم. 

اسرائیل، جنایتکار قرن

با تمام این اوصاف مراسم تحلیف رئیس جمهور باامید و نشاط به پایان رسید، اما دشمن مردم ایران، مسلمان جهان و خاورمیانه آن جرثومه فساد یعنی اسرائیل جنایتکار با پلیدی تمام و نقض قوانین بین‌المللی، هنگامی که آقای «اسماعیل هنیه» در رأس هیئتی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران آمده بود در جهت ایجاد تنش، جنگ و افزایش خشونت در منطقه و دلایلی که در انتها بدان پرداخته می‏‌شود، اقدام به ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران کرد. رژیم سفاک صهیونیستی در تاریخ بشریت بیشترین جنایت‌ها را در زمانی که کره زمین به مشابه یک دهکده جهانی است (نظریه مارشال مک لوهان) انجام می‏‌دهد، نمونه‌‏های تائید شده جنایت‏‌ها: هدف قرار دادن و کشتن عمدی غیرنظامیان، کشتن اسیران جنگی و رزمندگان، تعرض به کشورها، حملات بی‏رویه، هدف قراردادن بیمارستان‏‌ها، مدارس، کلیساها، خبرنگاران، نسل‌‏کشی، حملات هوایی غیرقانونی و بسیاری دیگر از این جنایت‌‏ها که به پشتوانه آمریکا انجام داده است. آخرین آمار شهدای فلسطینی به ۳۹ هزار و ۴۸۰ نفر افزایش یافته است.زمانی که رژیم صهیونیستی اقدام به خرابکاری و یا ترور می‌کند، معمولاً در مورد جنایت‌های خود اظهارنظر نمی‌‏کند و مسئولیت مستقیم آن‌را بر عهده نمی‏‌گیرد. علت این موضوع استفاده از تاکتیک «انکار موجه» است و قصد دارد کمترین واکنش‏‌های متقابل را دریافت کند و خود را تا حدی از انتقادهای جامعه جهانی دور سازد.
وحشت صهیونیست‌ها از نابودی اسرائیل
پس از نطق حمایتی پزشکیان از مردم فلسطین، شهید «اسماعیل هنیه» رئیس جمهور را در مجلس شورای اسلامی به آغوش کشید و به نوعی پیامی از دوستی و محبت مثال‌زدنی و یا شاید دیرینه جبهه مقاومت با رئیس جمهور جدید ایران نمایان شد. پس از مراسم تحلیف نیز نشستی ما بین ایشان صورت گرفت که بر مواضع ثابت و اصولی ایران مبنی بر حمایت از ملت فلسطین در سایه رهبر معظم انقلاب بیان و برای ملت و مقاومت فلسطین در نبرد با دشمن متجاوز، آرزوی پیروزی نمودند.محققین بر این باورند که ترس از نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل در میان نخبگان رژیم صهیونیستی در حال گسترش است و این نابودی به شدت در میان سیاستمداران رده بالای رژیم غاصب نفوذ کرده است. به تازگی «رئیس پارلمان لبنان» نیز با اشاره به ۳۳ هزار بار نقض قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت از سوی رژیم صهیونیستی، خواستار تحت فشار قرار گرفتن سران این رژیم برای توقف تجاوزات به غزه و لبنان شد و عنوان داشته که آنچه در غزه در حال روی دادن است، مایه ننگ و شرمساری بشریت خواهد بود. دیوان بین‏‌المللی دادگستری واقع در شهر لاهه با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرده است. «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به این حکم گفته است: اتحادیه اروپا باید بین حمایت از نهادهای بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند. «دادستان ارشد دیوان بین المللی دادگستری» نیز درخواستی برای صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» و چند مقام ارشد این رژیم جنایتکار صادر کرده است.
اسرائیل برای تمام دنیا خطرناک است
قبل از حادثه شهادت آقای «اسماعیل هنیه» در تهران و حتی قبل‌تر از آن مشاهده می‌شود که رژیم صهیونیسیتی در جوامع بین‌المللی تحت فشار بوده و به دنبال راهکاری برای برون رفت از این وضعیت رو به نابودی است.پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه»، اکثر سیاستمداران جهانی به این موضوع واکنش نشان داده و رژیم صهیونیستی را متهم به از بین بردن صلح و ثبات منطقه دانسته‏‌اند. اساساً رژیم صهوینیستی به‌دلیل حمایت آمریکا خود را متعهد به هیچ پروتکل بین‏‌المللی نمی‌داند و توهم خود آزادبینی را در رفتار خویش گسترانیده است. این تفکر باعث شده تمامی خط قرمزها را یک رژیم تهاجمگر و جنایتکار کنار بگذارد و هر آن با خشونت به قتل انسان‏‌های بی‏گناه وارد عمل شود، فلذا برای کل دنیا خصوصاً خاورمیانه خطرناک است. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدلیل انزوا و مقلوب شدن و فشار برای آتش‌‏بس در غزه توسط جامعه جهانی در کنگره آمریکا حضور می‌یابد و بدنبال گسترش جنایت‌ها در منطقه سخنرانی می‌کند. البته توانسته است آمریکا و خصوصاً دولت «جو بایدن» را بدنبال نقشه‌های ضد بشریت خود کشانده و هزینه‌های سنگینی در جهان به جای گذارد. این موضوع قابل بحث است که آیا موضوع ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» در سفر به آمریکا طرح شده؛ برداشت آمریکا که کمتر از ۴ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ماه سال ۲۰۲۴ فرصت دارد، از این اقدام تروریستی و پرخطر چه مقصدی است.
بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامیحضرت امام خمینی (ره) در خصوص برنامه مستکبران در جهان چنین می‌فرمایند: (صحیفه امام – ج ۲۱ – ص ۷۹ – سال ۱۳۶۸): واقعیت این است که دوَل استکباری شرق و غرب و خصوصاً آمریکا و شوروی، عملاً جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینه سیاسی تقسیم کرده‌اند. در بخش آزاد جهان، این ابر قدرت‌ها هستند که هیچ مرز و حدی و قانونی نمی‌شناسند و تجاوز به منافع دیگران و استعمار و استثمار و بردگی ملت‌ها را امری ضروری و کاملاً توجیه شده و منطقی و منطبق با همه اصول و موازین خودساخته و بین‌المللی می‌دانند.با دلایل ژرف، جامعه جهانی می‏‌داند پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی، آمریکاست؛ از بسته کمک‌های مالی که کنگره آمریکا با اکثریت قاطع به مبلغ ۲۶ میلیارد دلاری تحث عنوان کمک نظامی به رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ تصویب کرده تا قرارداد تسلیحاتی سال ۲۰۲۴ که بیش از یک میلیارد دلار که شامل: مهمات تانک به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار، خودروهای نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و گلوله‌های خمپاره به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار که مجموع آن به ۱٫۳ میلیارد دلار رسیده است؛ نشریه وال استریت ژورنال به‌عنوان بزرگ‌ترین معامله نظامی ایالات متحده با اسرائیل پس از آغاز درگیری‏‌های ۷ اکتبر از آن یاد داشته است.
ترور اسماعیل هنیه، تعدی اسرائیل به خاک ایران است
حدود ۳ ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، این را می‌دانیم که احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا هر یک در حمایت از رژیم صهیونیستی از یکدیگر به جهت منافع در حال سبقت هستند؛ اما به نظر می رسد با روی کار آمدن «کاملا هریس» نامزد حزب دموکرات آمریکا که در رقابت با «دونالد ترامپ» است مهمترین چالش و بحران سیاست خارجی که هریس در صورت پیروزی در ماه نوامبر به ارث خواهد برد و باید به جوامع جهانی پاسخ دهد، جنایت‌های اسرائیل در غزه است. هریس با حمایت از اسرائیل در عین حال انتقادات خود از ماهیت بی‌‏وقفه حملات اسرائیل را داشته و خواستار یک توافق آتش‌‏بس شده است.به‌نظر می‌‏رسد با دکترین رئیس جمهور جدید ایران که در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دلایلی که بدان پرداخته شد، رژیم شیطانی صهیونیستی با شهادت «اسماعیل هنیه» که منجر به تعدی به ایران اسلامی شده، بدنبال از بن‌‏بست خارج شدن از شکست غزه است

مهم‌ترین نقطه قوت جمهوری اسلامی شخص رهبر معظم انقلاب است

نقطه قوت اصلی ایران اسلامی قبل از داشتن نیروها و تجهیزات پیشرفته نظامی، وجود رهبری توانمند و قدرتمند است که در چنین مسائلی با تدابیر و رهنمودهای لازم کشور را به سمت ساحل امن و مطمئن راهبری و هدایت می‌‏نماید. قوت بعدی کشور در این شرایط که باید به وجه شایسته از آن استفاده شود، دیپلماسی است؛ مسئولان امر باید با تشریح و تبیین جنایت اخیر رژیم صهیونستی برای جامعه جهانی و انتقال انزجار بیشتر به اسرائیل، انشاله با سه کلید واژه اساسی «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور و حفظ منافع ملی، اقدامی با برنامه را در جهت ناامیدی بیش از پیش دشمن کارسازی نمایند.