پوشش فیبر نوری در مرکز استان امسال تکمیل میشود

به گزارش خبرنگار طنین وقایع، دکتر حمیدرضا امیری با تشریح آخرین وضعیت توسعه زیرساختهای ارتباطی اظهار داشت: از ابتدای آغاز پروژه فیبر نوری (FTTH) در استان، علیرغم چالشهای پیشبینی نشده و شرایط خاص منطقه، با تلاش شبانهروزی تیمهای عملیاتی، هماکنون به پیشرفت مطلوب ۴۰ درصدی دست یافتهایم.
امیری با اشاره به نقشه راه توسعه این فناوری و با بیان اینکه اولویت نخست مخابرات، پوشش کامل مرکز استان است گفت: هدفگذاری اصلی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۵، هیچ نقطهای در شهر کرمانشاه خارج از پوشش شبکه فیبر نوری نباشد.
وی افزود: پس از تکمیل فاز مرکز استان، بلافاصله عملیات اجرایی در سایر شهرستانها و سپس در مناطق روستایی استان با سرعت دنبال خواهد شد تا عدالت ارتباطی در سراسر جغرافیای کرمانشاه محقق شود.
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه زمانبندی نهایی پروژه را اینگونه تشریح کرد: طبق برنامهریزیهای کلان، امیدواریم طی ۴ تا ۵ سال آینده، تمامی نقاط استان کرمانشاه به شبکه پایدار و پرسرعت فیبر نوری متصل شوند و شهروندان طعم واقعی اینترنت پرسرعت مبتنی بر نور را بچشند.
وی در خصوص نحوه واگذاری این سرویس به شهروندان تاکید کرد: به محض تجهیز هر منطقه یا مرکز مخابراتی به فیبر نوری، اطلاعرسانی دقیق به ساکنان آن محدوده انجام خواهد شد. با این حال، شهروندان متقاضی میتوانند جهت استعلام وضعیت و ثبتنام، به مراکز مخابراتی محل سکونت خود مراجعه کرده و یا از طریق تماس با سامانه شبانهروزی ۲۰۲۰ اقدام کنند.
















ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰