آب شرب ۱۹ روستای کرمانشاه پس از ۱۵ سال انتظار پایدار شد

طنین وقایع/کرمانشاه- پروژه آبرسانی به مجتمع ۱۹ روستایی امام علی(ع) در بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان امروز پنجشنبه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴۲۰۰ نفر از ساکنان این روستاها از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار طنین وقایع، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۰ با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و با هدف تأمین آب شرب پایدار روستاهای منطقه آغاز شد و نخستین گام آن با حفر یک حلقه چاه عمیق در روستای پلنگرد شهرستان اسلام‌آباد غرب برداشته شد.
رضا داودی افزود: با وجود آغاز عملیات اجرایی، این طرح به دلیل محدودیت‌های اعتباری تا سال ۱۴۰۱ پیشرفت قابل توجهی نداشت، اما از آن سال با قرار گرفتن در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و پیگیری‌های مستمر برای تکمیل آن، روند اجرای پروژه شتاب گرفت.
وی تصریح کرد: در ادامه و با تأمین اعتبارات مورد نیاز، بیش از ۱۰۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب اجرا، ۲۱ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت مجموع ۱۱۵۰ مترمکعب احداث، پنج حلقه چاه تجهیز و برق‌رسانی شد و ایستگاه‌های پمپاژ و سایر تأسیسات مورد نیاز نیز تکمیل شد.
داودی با اشاره به اینکه همکاری و پیگیری استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) و شرکت آب و فاضلاب استان نقش مؤثری در تأمین منابع مالی و تسریع اجرای طرح داشته اند افزود: این پروژه با اعتباری بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان و در کمتر از ۲ سال به سرانجام رسید و اکنون ۱۹ روستای مجتمع “امام علی(ع) یک” در بخش سرفیروزآباد از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شده‌اند.