تشدید نظارت بر کیفیت آب شرب در ایام عزاداری محرم

 پایش مستمر آب مساجد، تکایا و موکب‌های استان کرمانشاه

طنین وقایع/کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تشدید اقدامات کنترلی و پایش مستمر شاخص‌های بهداشتی آب شرب در مساجد، تکایا و موکب‌های عزاداری در سراسر استان همزمان با دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار طنین وقایع و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، رضا داودی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای عزاداران حسینی از اولویت‌های شرکت آبفا در این ایام است، بیان کرد: تیم‌های کنترل کیفیت آب با حضور میدانی در مراکز تجمع عزاداران، به‌ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، به‌صورت مستمر نسبت به کلرسنجی، نمونه‌برداری و پایش شاخص‌های کیفی آب آشامیدنی اقدام کردند تا سلامت آب مصرفی عزاداران تضمین شود.

وی افزود: در کنار این اقدامات، بروشورهای آموزشی با موضوع رعایت نکات بهداشتی، استفاده صحیح از آب شرب و صرفه‌جویی در مصرف آن میان موکب‌داران، هیئت‌های مذهبی و عزاداران توزیع شد تا ضمن ارتقای آگاهی عمومی، فرهنگ مصرف بهینه آب نیز ترویج شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تأکید کرد: آبفا با استقرار اکیپ‌های نظارتی و آماده‌باش کامل، خدمات‌رسانی مطلوب و تأمین آب شرب سالم و پایدار را در تمامی مراسم عزاداری محرم دنبال می‌کند.