ونس:

پول های آزاد شده ایران بانظارت آمریکا و قطر هزینه خواهد شد

پایگاه خبری، تحلیلی طنین وقایع _ به عنوان یک شهروند ایرانی وقتی این خزعبلات را از زبان جنایت کاران آمریکایی می شنوم، خونم به جوش می آید و شدیداً احساس حقارت می کنم. ونس، معاون ترامپ فاسد و خبیث، پس از پایان نخستین دور از به اصطلاح مذاکرات بین ایران و آمریکا، تصریح کرده که پول های بلوکه شده ایران، پس از این که آزاد می شوند، با تأیید کامل و نظارت آمریکا و قطر تنها صرف خرید سویا و گندم آمریکایی برای ثروت مند شدن کشاورزان آمریکایی و حل مشکلات آن ها خواهد شد در مقابل، ایران هم از نظر غذایی، تأمین می شود.

یا در جای دیگری همین ونس بی سر و پا اظهار داشته بود که چون شما کری خوانده اید، ترامپ هم پاسخ شما را داده است، من هم جواب می دهم.

در جای دیگری این جرثومه متکبر حرف مفت دیگری زده بود مبنی بر این که ایران باید حزب الله لبنان را کنترل کند و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، این در حالی است که اسرائیل از مرزهای خودساخته و نه بین المللی، رد شده و چندین کیلومتر زمین های لبنان را تحت تصرف خود در آورده و نیروهای اشغالگر خود را به نزدیکی نبطیه رسانده است.

برخی سخنان را می توان به تند روی منابع خبری و رسانه ای خاص نسبت داد، اما همین اخبار از هر منبعی انتشار یافته، قابل راستی آزمایی است.

به راستی هیأت مذاکره کننده ما چه کار می کند، چرا صراحتاً پاسخ نمی گویند؟! اگر این اخبار نادرست است، بیایند و رک و پوست کنده و با ذکر دلایل و مستندات به مردم توضیح دهند و اگر درست است که وای بر ما و وای بر ایران ما! پولی که متعلق به خود ماست و آن ها از سر عناد و خصومت ذاتی خود با ما، آن را مسدود کرده اند و باید پول ما به خود ما بی هیچ بهانه و حق اظهار نظر و هیچ گونه نظارت و دخل و تصرفی، برگردد.

اگر آن ها تهدید می کنند، در واقع عهد خود را شکسته اند و باید پاسخ تهدیدات خود را به تناسب بگیرند، اگر آن ها مطابق با مفاد تفاهم نامه خاتمه جنگ، باید گوش این خوک کثیف، نتانیاهو و اعوان و انصار و کابینه تند رو اش را بگیرند و بپیچانند و از اراضی اشغالی لبنان، بیرون بیاندازند و مانع از تجاوز و تعدی مکرر به خاک لبنان شوند و این کار را نمی کنند و بهانه می آورند، پس تفاهم نامه توسط آن ها مخدوش شده، آتش بس نقض شده و باید پاسخ آن ها را به تناسب داد.

اگر پاسخ مقتضی داده شده، بیایند و با شفافیت تمام، این پاسخ گویی را توضیح دهند. این همه شهید ندادیم که گوش به رجزخوانی و توهین و تهدید و اخطار و هشدار این جنایت کاران بدهیم. اگر قرار است کسی هشدار و اخطار و انذار بدهد، آن کس، ماهستیم که ناجوانمردانه مورد تجاوز قرار گرفته و متحمل خسارات سنگین شده ایم. تیم مذاکره کننده ای که عزت و شرف و وزانت و صلابت ملت همیشه در صحنه و شهادت طلب ما را با رفتارهای نرم و ملاطفت آمیز خود در برابر خبیث ترین، شقی ترین، خودشیفته ترین و کثیف ترین جنایت کاران تاریخ، زیر سئوال می برد، نه این که قلوب میلیون ها ایرانی را جریحه دار می کند، بلکه احساس باخت و سرخوردگی را به این ملت، انتقال می دهد.

ما می دانیم که آمریکا ابرقدرت است و از هر حیث، قوی؛ اما ما هم ثابت کرده ایم و ثابت خواهیم کرد که چنین ابرقدرتی در مقابل اراده پولادین ملت ایران؛ تنها یک قدرت پوشالی است، فقط نباید ترسید، جانزد و شجاعانه در مقابل آن ها تا آخرین قطره خون، ایستاد. ما نباید کوچک ترین امتیازی به غرب و آمریکا بدهیم و نبایستی سر سوزنی از خواسته های کاملا قانونی و به حق خود، عقب نشینی کنیم.

 

نویسنده: حشمت اله سلطانی _ پژوهشگر، منتقد، تحلیل گر مسائل سیاسی، مترجم و روزنامه نگار