پایگاه خبری، تحلیلی طنین وقایع _ در وضعیت گذار نظم بینالملل که شاهد افول هژمونی سنتی و ظهور نظمهای چندقطبی هستیم، تحلیل توافق اخیر میان تهران و واشنگتن نیازمند خروج از چارچوبهای سادهانگارانه رسانهای و ورود به ساحت واقعگرایی ساختاری است. تفاهمنامهای که اخیراً امضا شده، بیش از آنکه یک مصالحه بنیادین و تغییر ماهوی در مناسبات خصمانه میان دو بازیگر باشد، یک وقفه تاکتیکی در بستر تنشهای فزاینده است که باید در پرتو مؤلفههای قدرت ملی و الزامات امنیت منطقهای تفسیر شود.